Gyakran ismételt kérdések

Ismerd meg a SimpleBusiness bankkártya-elfogadási és azonnali átutalási megoldást!

Kereskedői felhasználói kézikönyv: ismerd meg az alkalmazás működését lépésről-lépésre.

Egy magyar fejlesztésű alkalmazás, amelyet az OTP Mobil Kft., a SimplePay online fizetési rendszer és a Simple applikáció fejlesztője és üzemeltetője jegyez. A SimpleBusiness a kártyaelfogadás és az azonnali fizetési rendszer (átutalás) előnyeit ötvözi egy applikáción belül, így segítve az olyan kereskedők és egyéb szolgáltatók munkáját, akik tevékenységük során szeretnék biztosítani az elektronikus fizetési lehetőséget.

Letöltése ingyenes, és szinte minden okostelefonra telepíthető. Az alkalmazás használatával gördülékenyen megoldható az elektronikus fizetés biztosítása.

Az SimpleBusiness a kártyás vásárlás mellett azonnali utalási tranzakciókat is kezel. A kifizetéseket QR-kód generálásával, vagy egy fizetési link továbbításával is kezdeményezheted az alkalmazás segítségével.

Minden kereskedőnek és szolgáltatónak, aki a 2021. januárjától esedékes törvényi változások értelmében szeretne elektronikus fizetés lehetőséget biztosítani vásárlóinak, és ehhez egy megbízható, egyszerű megoldást keres.

A SimpleBusiness a Google Play-ben és az AppStore-ban is megtalálható, tehát valamennyi olyan Android és iPhone telefonra telepíthető, amelyen az alkalmazás által támogatott verziószámú operációs rendszer fut (Android: 5.0 és újabb, iOS: 12.0).

Az applikációt Android vagy iOS operációs rendszert futtató készülékekre tudod letölteni a Google Play-ből és az AppStore-ból. A mindennapi használathoz az okostelefon mellett az alábbiakra lesz szükséged:

  • internetkapcsolat
  • SimpleBusiness szerződéses viszony (amennyiben még nem vagy partnerünk, a csatlakozáshoz kattints ide)
  • SimpleBusiness kereskedői fiókregisztráció az alkalmazásban

A regisztrációhoz SimpleBusiness szerződéses jogviszony szükséges (amennyiben még nem vagy partnerünk, a csatlakozáshoz kattints ide). Ha már szerződött partner vagy, a regisztrációra két módon kerülhet sor az applikáció letöltését követően: QR-kód beolvasásával vagy az adatok (Titkosító kulcs, Kereskedői azonosító vagy más néven Merchant ID, Kereskedői e-mail cím) manuális rögzítésével.

További információkat a „Hogyan használhatom?” menüpont vonatkozó részében találsz.

A SimpleBusiness szolgáltatás egy bankfüggetlen megoldás, amely bármely banknál vezetett számlával igénybevehető.

Mobilinternet vagy Wi-Fi, esetleg más eszközön keresztül megosztott internetkapcsolat segítségével használhatod az alkalmazást. Csak élő internetkapcsolattal vehetők igénybe a SimpleBusiness szolgáltatásai, azonban fontos tudnod, hogy ez nem jár jelentős adatforgalommal számodra.

Fontos, hogy a letöltés előtt meggyőződj arról, milyen verziószámú operációs rendszer fut a készülékeden, és ezt összevesd az adott alkalmazásboltban feltüntetett információval, ahol leírjuk, melyik    verziószámú operációs rendszereket támogatja a SimpleBusiness alkalmazás.

A SimpleBusiness alkalmazásban jelenleg az alábbi szolgáltatások, fizetési opciók érhetők el:

 

  • QR-kódos fizetés bankkártyával
  • QR-kódos fizetés utalással
  • Linkes fizetés bankkártyával
  • Linkes fizetés utalással

A SimpleBusiness díjazásáról a felek közötti egyedi szerződés rendelkezik. Amennyiben még nem vagy a partnerünk, a csatlakozáshoz kattints ide. A folyamat során kiküldött ajánlatban adunk tájékoztatást a felmerülő díjakról.

Probléma esetén Ügyfélszolgálatunk 0-24 órában rendelkezésedre áll. Az appon belül a SimpleBusiness Fiók adatok menüre kattintva találod meg az Ügyfélszolgálat elérhetőségét. Kérjük, hogy mielőtt a hibabejelentés mellett döntesz, győződj meg az alábbiakról:

  • a felmerült probléma idején aktív internetkapcsolattal rendelkeztél
  • rendelkezel érvényes SimpleBusiness szerződéssel
  • megfelelő fiók adatokkal regisztráltál az applikációban

Panaszbejelentés esetén mindenképpen keresd elő az adószámodat, illetve a kereskedői azonosítódat (MerchantID).

A bejelentés során kérjük lehetőleg minél részletesebb információkat adj meg a gyorsabb ügyintézés érdekében: a hibajelenség, esemény körülményeinek pontos leírása, készüléked típusa, operációs rendszered és az alkalmazás verziószáma mindenféleképpen kelleni fog.

Amennyiben elégedett vagy az alkalmazással és szívesen használod, akkor az alkalmazáson keresztül könnyedén ajánlhatod vállalkozó ismerőseid számára. A Meghívás funkcióra kattintva a telefonon elérhető alkalmazások (e-mail, Facebook, Instagram, Viber stb.) segítségével pár kattintással kiküldheted a meghívót.

A tranzakciók nyomom követésére az applikáción belül a Tranzakciótörténet menüpontban, illetve a SimplePay admin felületén nyílik lehetőség. További információkat a „Hogyan használhatom?” menüpont vonatkozó részében találsz a tranzakciók kezeléséről.

Az alkalmazáson belül, a Tranzakciótörténet menüpontban, az adott tranzakciót kiválasztva indítható a tranzakció összegének visszatérítése a vásárló felé. Ezenfelül a SimplePay admin felületén keresztül szintén biztosított a visszatérítés funkció kezelése. A visszatérített tranzakciók szürke ikonnal kerülnek megjelenítésre az alkalmazásban.

Az összeg megadása után a tranzakció indítása gombra kattintva megjelenik a képernyőn egy QR-kód, amit a vásárló a mobilbanki alkalmazásában (jelenleg OTP és Raiffeisen mobilbanki alkalmazással érhető el ez a funkció) olvashat be és hagyhat jóvá.

A vásárlók bármely bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, illetve Visa kártyával kiegyenlíthetik a vásárlás ellenértékét Simple alkalmazásukon keresztül.

A tranzakciók eredményéről azonnali visszajelzést biztosítunk e-mailben, illetve a sikeres linkes tranzakciókról push értesítést is küldünk a kifizetéssel egy időben.

A tranzakciók nyomon követésére az applikáción belül a Tranzakciótörténet menüpontban, illetve a SimplePay admin felületén nyílik lehetőség. További információkat a „Hogyan használhatom?” menüpont vonatkozó részében találsz a tranzakciók kezeléséről.

A Simple applikációban győződhetnek meg a tranzakció sikerességéről. Ezenfelül a számlavezető bankjuk által küldött sms-ben, számlakivonaton, illetve a mobilbanki alkalmazásukban is ellenőrizhetik a tranzakciót.

Az összeg megadása után a tranzakció indítása gombra kattintva létrejön a fizetési link, amit a mobilon elérhető alkalmazások (e-mail, Facebook, Instagram, Skype stb.) segítségével küldhetsz ki a vásárlóidnak.

A vásárló a linkre kattintva a SimplePay fizetési oldalra kerül, ahol a jelenleg is elérhető módokon (pl.: kártyaadatok megadásával vagy Simple fiókkal stb.) fizethet.

A vásárlók bármely bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, illetve Visa kártyával kiegyenlíthetik a vásárlás ellenértékét.

A tranzakciók eredményéről azonnali visszajelzést biztosítunk e-mailben.

A tranzakciók nyomon követésére az applikáción belül a Tranzakciótörténet menüpontban, illetve a SimplePay admin felületén nyílik lehetőség. További információkat a „Hogyan használhatom?” menüpont vonatkozó részében találsz a tranzakciók kezeléséről.

Amennyiben Simple fiókkal fizetettek, az applikációban találnak információt a tranzakció sikerességéről. Ha manuálisan rögzítették a kártyaadatokat, nem kapnak visszaigazoló e-mailt. Ebben az esetben a fizetési felületen, a tranzakciót követően megjelennek a tranzakció adatai, ezt érdemes megőrizni.

Az összeg megadása után a tranzakció indítása gombra kattintva megjelenik a képernyőn egy QR-kód, amit a vásárló a mobilbanki alkalmazásában (jelenleg OTP és Raiffeisen mobilbanki alkalmazással érhető el ez a funkció) olvashat be és hagyhat jóvá.

Jelenleg OTP és Raiffeisen mobilbanki alkalmazással rendelkező felhasználók tudják ilyen módon kiegyenlíteni a tranzakciókat.

A tranzakciók eredményéről azonnali visszajelzést biztosítunk az applikációban.

A tranzakciók nyomon követésére az applikáción belül a Tranzakciótörténet menüpontban, illetve a SimplePay admin felületén nyílik lehetőség. További információkat a „Hogyan használhatom?” menüpont vonatkozó részében találsz a tranzakciók kezeléséről.

A számlatörténetükben, ahol a megjegyzés rovatban találják meg a tranzakció azonosítóját.

Az összeg megadása után a tranzakció indítása gombra kattintva létrejön a fizetési link, amit a telefonon elérhető alkalmazások (e-mail, Facebook, Instagram, Viber stb.) segítségével küldhetsz ki a vásárlónak. A vásárló a linkre kattintva a SimplePay fizetési oldalra kerül, ahol QR-kódos /deeplinkes utalással, vagy a netbankjából indított utalással hajthatja végre a tranzakciót.

A linkes utalás során két eltérő módon teljesíthetik a vásárlók a tranzakciókat.
A QR-kódos fizetés kizárólag OTP és Raiffeisen mobilbanki alkalmazással rendelkező vásárlók számára érhető el, a deeplinkes utalás kezelésére pedig egyelőre csak az OTP mobilbanki alkalmazás alkalmas. Az utalási adatok manuális rögzítésével viszont bárki tud fizetni a saját netbankján keresztül.

A tranzakciók eredményéről azonnali visszajelzést biztosítunk e-mailben.
A tranzakciók nyomon követésére az applikáción belül a Tranzakciótörténet menüpontban, illetve a SimplePay admin felületén nyílik lehetőség. További információkat a „Hogyan használhatom?” menüpont vonatkozó részében találsz a tranzakciók kezeléséről.

A számlatörténetükben, ahol a megjegyzés rovatban találják meg a tranzakció azonosítóját.