A mikro-, kis- és középvállalkozások szerepe a világgazdaságban kulcsfontosságú: nekik köszönhető a világszerte kötött üzletek közel 90%-a, ők szolgáltatnak munkahelyet a munkaerő 50%-ának, miközben a fejlődő gazdaságok GDP-jének 40%-át adják. Ami pedig az európai helyzetet illeti: a kkv-k jelentik az Európai Unió (EU) és Magyarország gazdaságának gerincét; európai szinten az összes új munkahely 85%-át biztosítják.
A koronavírus-járvány miatti lezárásokat 2020 és 2021 során legfőképp a kisebb vállalkozások sínylették meg: sokuk kényszerült bezárásra, és csak azok tudtak győztesen kikerülni a a rendkívüli helyzetből, akik olyan új digitális technológiákat vezettek be, melyek biztonságos vásárlói élményt nyújtottak ügyfeleik számára. A Visa által végzett Back to Business Global Study: 2022 Small Business Outlook elnevezésű kutatás szerint a megkérdezett kisvállalkozások 32%-a szerint növekedésük kulcsa 2022-ben az új fizetési módok bevezetése volt.
Ahogyan a közösségi távolságtartás hétköznapivá vált a világban, úgy kaptak egyre nagyobb szerepet az érintkezésmentes megoldások. A felhasználók gyorsabb és biztonságosabb fizetésre irányuló igényeire válaszul sok vállalkozás vezette be az olyan digitális fizetési módozatokat, mint például a SoftPOS vagy más néven „Tap to Phone” szolgáltatás.
Nincs minden esetben szükség POS-terminál telepítésére és fenntartására
A legkisebb vállalkozások is hatékonyan, nagyobb beruházás nélkül aknázhatják ki a SoftPOS-szolgáltatások előnyeit, hiszen elegendő a már meglévő okoseszközeiket használniuk a kártyás fizetéshez.
Kényelem és célszerűség
Mind a kereskedő, mind a vásárló számára kényelmes és hasznos ez a fizetési forma, ugyanis a SoftPOS-szolgáltatás jelentősen meggyorsítja a fizetési folyamatot, csökkenti a sorbanállási időt. A Liondi nevű görögországi étterem tulajdonosa szerint „a visszajelzések teljes mértékben pozitívak: vendégeink számára kényelmes a kártyás fizetés, mi pedig nagyobb hatékonysággal tudunk dolgozni, ezáltal minőségibb szolgáltatást nyújthatunk”.
A hazai borbolt.hu fesztiválkörnyezetben tesztelte az ötféle digitális fizetési megoldást kínáló SimpleBusiness SoftPOS szolgáltatását, tapasztalatairól a következőket osztotta meg a vállalkozás vezetője: „hatalmas segítség volt, hogy (…) ilyen könnyen tudtak fizetni a vásárlók, egyetlen érintéssel. A SoftPOS gyors, átlátható, visszanézhető megoldás – nagyon meg voltunk elégedve vele. Plusz könnyebbség, nem mellesleg környezetkímélő is egyben, hogy nem kell papír alapú igazolást kiállítani a tranzakciókról, hiszen e-mailes visszaigazolást kérhetnek a vásárlók”.
Egy másik magyarországi vállalkozás, a Roadside Street tulajdonosa a szolgáltatás felhasználóbarát mivoltát emelte ki a pozitívumok közül. „Azonnal érkezik az értesítés a tranzakcióról, ami nagy biztonságérzetet nyújt a vásárlóknak és az eladónak egyaránt, hiszen nemcsak azt jelzi, ha sikeres volt a vásárlás, hanem a problémákat is. Körbenéztem a piacon, és a SoftPOS volt az egyik legjobb, ezt választottam és szuperül működik. Mindenki meglepődik, hogy telefonon keresztül, érintéssel is tud fizetni, de élvezi a könnyebbséget.”
Rövidebb vásárlási idő, kevesebb hiba, gyors beüzemelés
A gyorsabb fizetés egyúttal gyorsabb kiszolgálást is jelent, ami vonzó lehet a vásárlók számára, ugyanakkor az automatizált fizetési megoldások jelentősen mérsékelik a hibalehetőségeket is.
Könnyű fizetés a „mozgó” vállalkozások számára
Az „elvitelre” nyújtott termékek és szolgáltatások esetében ideális fizetési opcióként vethető be a SoftPOS: segítségével egyszerű digitális fizetési módozattal helyettesíthető a készpénzes fizetés vagy az utólagos banki átutalás. A belga Magic Food Systems például – üzleti modelljéből kifolyólag – nem tudta hatékonyan használni a tradicionális POS-terminált: a vállalkozás az általa készített szószokat, mártásokat a vásárló címére szállítja házhoz. Amint azt a cégvezető elmondta, „a megfelelő technológia több ügyfelet vonz, aminek köszönhetően pedig bővül az üzlet. Az új fizetési megoldásnak köszönhetően megalapozhattuk vásárlóink bizalmát, és most már új termékkategóriákkal is bővíthettük palettánkat.”
Tranzakciós költségek csökkentése
A vállalkozók sok esetben igazán költséghatékony megoldások közül válogathatnak. A SoftPOS-szolgáltatást is nyújtó SimpleBusiness például időről időre megújuló akció keretében kínál csatlakozásidíj- vagy bizonyos ideig havidíjmentes konstrukciót leendő ügyfeleinek. Ezáltal megkönnyíti a döntést a szolgáltatás bevezetésével kapcsolatban.
Hatékonyabb üzletmenet
A 2021 márciusa óta SoftPOS fizetési megoldást alkalmazó Dowozem vállalkozás (nagyjából a magyarországi Kifli.hu-hoz hasonlítható lengyelországi házhoz szállító cég) tulajdonosa úgy véli, „sokkal könnyebbé vált a számlák közötti pénzmozgás, így jelentős időmegtakarítást értünk el vállalkozásunkban”. Hasonlóan vélekedett a hat hónapnyi SoftPOS-tapasztalattal bíró stockholmi Kryp In étterem vezetője is: „tervezem, hogy az újonnan nyíló egységünkben is bevezetem a Tap to Phone fizetési megoldást, mert segítségével nincs szükség extra pénzügyi nyilvántartások vezetésére, ami igen nagy segítséget jelent az üzletvitelben”.
Források:
https://data.oecd.org/entrepreneur/enterprises-by-business-size.htm
https://www.ksh.hu/statszemle_archive/terstat/2021/2021_06/ts610604.pdf
https://usa.visa.com/dam/VCOM/blogs/visa-back-to-business-study-2022-outlook-jan22.pdf
https://trademagazin.hu/hu/erintesre-csereli-a-keszpenzt-a-softpos-felturbozza-a-vasarlas-elmenyet/